2021-2022

2021-2022

Πρόγραμμα Τ4Ε

Σχ. Έτη 2020-2021 & 2021-2022

Το «Ολοκαύτωμα» των Εβραίων

Η μαθήτρια της Β΄ Λυκείου Μελίνα Παπακωνσταντίνου δημιούργησε video με θέμα το «Ολοκαύτωμα»

Το Ολοκαύτωμα ήταν η συστηματική, προγραμματισμένη κρατική πολιτική πρακτική διώξεων και εξόντωσης περίπου έξι εκατομμυρίων Εβραίων από το ναζιστικό καθεστώς και τους συνεργάτες του. Η λέξη της Αγγλικής «Holocaust» προέρχεται από την αρχαία ελληνική λέξη «ολοκαύτωμα» και σημαίνει κυριολεκτικά «πλήρως καμένη προσφορά θυσίας» σε θεό. Οι Ναζί, οι οποίοι ανέλαβαν την εξουσία στη Γερμανία τον Ιανουάριο του 1933, πίστευαν ότι οι Γερμανοί ήταν «φυλετικά ανώτεροι» και ότι οι Εβραίοι, που θεωρούνταν «κατώτεροι,» αποτελούσαν μια εξωτερική απειλή για την επινοημένη γερμανική φυλετική κοινότητα.

Κατά τη διάρκεια του Ολοκαυτώματος, οι γερμανικές αρχές στράφηκαν εναντίον και άλλων «φυλετικά/βιολογικά κατώτερων» πληθυσμιακών ομάδων: Ρομά (Τσιγγάνοι), ατόμων με αναπηρίες και ορισμένων σλαβικών λαών (Πολωνοί, Ρώσοι και άλλοι). Άλλες ομάδες υπέστησαν διώξεις λόγω των πολιτικών φρονημάτων, της ιδεολογίας, και των σεξουαλικών προτιμήσεών τους.

Μπορείτε να δείτε το video εδώ:

https://drive.google.com/file/d/1y4Ayjdzxicjf09w23sbOojplzCkm51FW/view


Πρόγραμμα Τ4Ε

Σχ. Έτη 2020-2021 & 2021-2022

Η «Εβραία» του Μ. Μπρέχτ

Η μαθήτρια της Β΄Λυκείου Μελίνα Μπρούζου έπαιξε την «Εβραία» του Μ. Μπρέχτ, Η ίδια δηλώνει:

«Είχα την ευκαιρία να συμμετέχω στο πρόγραμμα, μέσω του οποίου μου δόθηκε το ερέθισμα να μελετήσω βαθύτερα για το ολοκαύτωμα των Εβραίων. Στο πλαίσιο του αυτό ανέγνωσα για πρώτη φορά το αριστούργημα του Μπρέχτ, "Η Εβραία".
Η ανάγνωση του βιβλίου, ωστόσο, δεν ήταν αρκετή για να μπορέσω να νιώσω όσο θα ήθελα τα συναισθήματα της ηρωίδας. Για να εισέλθω στο δράμα της αποφάσισα να ενσαρκώσω τον ρόλο της οποιαδήποτε γυναίκας, ανθρώπου που εξαναγκάζονταν να εγκαταλείψουν ό,τι τους ήταν γνωστό. Η ψυχική της κατάσταση χαρακτηρίζεται από την σύγκρουση της λογικής με την αγάπη για τον σύζυγό της και τον φόβο για την ζωή της που απειλείται άμεσα, λόγω της καταγωγής της. Το αποκορύφωμα έρχεται με το ξέσπασμα της προς τον σύζυγό της που πλέον στα μάτια της είναι ο εχθρός, ο λόγος ο οποίος την φέρνει αντιμέτωπη με τον ξεριζωμό της.
Η Ιουδήθ αναγκάζεται να φύγει, αφήνοντας πίσω της τα πάντα γνωρίζοντας και φοβούμενη ότι δεν θα μπορέσει ποτέ να γυρίσει και ότι δεν θα της είναι δυνατό να ζήσει όπως ονειρεύτηκε γιατί κάποιος άλλος αποφάσισε για εκείνη.
Μπορείτε να δείτε το video εδώ:

https://drive.google.com/file/d/1VLLyBaT6UK1NuuXtXo-m-P2n5NFN5lBB/view

Πρόγραμμα Τ4Ε

Σχ. Έτη 2020-2021 & 2021-2022

Το μουσικό κίνημα της Τερεζίν

Η μαθήτρια της Β΄ Λυκείου Έρρικα Πετροπούλου μελέτησε το βιβλίο του Θ. Σλιώμη «Η τέχνη απέναντι στον ναζισμό, Το μουσικό κίνημα της Τερεζίν 1941 - 1945». Το μουσικό κίνημα του ναζιστικού στρατοπέδου συγκέντρωσης της Τερεζίν σχημάτισε πλέγμα αντίστασης κατά της βαρβαρότητας μέσω της τέχνης. Καθ' όλη τη διάρκεια λειτουργίας του στρατοπέδου οι πολυάριθμοι επαγγελματίες και ερασιτέχνες μουσικοί, ερμηνευτές, μαέστροι, σκηνοθέτες και ηθοποιοί που είχαν οδηγηθεί εκεί, αρχικώς από περιοχές της Τσεχοσλοβακίας και αργότερα από άλλες κατειλημμένες από τους ναζί ευρωπαϊκές χώρες, διοργάνωναν ρεσιτάλ και συναυλίες, ανέβαζαν παραστάσεις όπερας και καμπαρέ, ενώ παρουσίαζαν ακόμη και ολοκαίνουργια έργα. Οι µορφές αυτοοργάνωσης στην Τερεζίν και η θέληση των µουσικών και των καλλιτεχνών για δηµιουργία, ενώ ζούσαν σε απάνθρωπο περιβάλλον, αποτελούν ιστορικό παράδειγµα έσχατης αντίστασης κατά της απειλής, του τρόμου και της θανάτωσης. Επιπροσθέτως, τα έργα που γράφτηκαν εντός του στρατοπέδου αποτελούν ιστορική κληρονοµιά για όλους τους πολίτες της Ευρώπης, σε οποιονδήποτε χρόνο, παρόντα ή µέλλοντα.Η μαθήτρια εμπνευσμένη από το βιβλίο αναζήτησε και μελέτησε μουσικά έργα που έχουν συνθέσει Εβραίοι που συμμετείχαν στο στρατόπεδο της Τερεζίν. Ερμηνεύει στο πιάνο το έργο «Terezin» του Richard Kingsmore.

Μπορείτε να δείτε το video εδώ:

https://drive.google.com/file/d/1kUWA80w-rLMCKyAx5S6-wDjzYOxpw9BD/view

Πρόγραμμα Τ4Ε

Σχ. Έτη 2020-2021 & 2021-2022

Γενοκτονία των Ποντίων

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης Αντωνία Αχματάϊ, Γκενώσης-Βαγενάς Αλέξιος, Γρέσση Αυγουστίνα, Δασακλή Παναγιώτα και Δασκαλοπούλου Ιωάννα μελέτησαν τη γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, δηλαδή τις σφαγές και τους εκτοπισμούς που υπέστησαν Ελληνικοί πληθυσμοί στην περιοχή του Πόντου κατά την περίοδο 1914-1923 από τους Νεότουρκους. Οι διώξεις αυτές θεωρούνται τμήμα μιας ενιαίας πολιτικής για τη Γενοκτονία των Ελλήνων της Ανατολής ή γενικότερα των Χριστιανών της Μικράς Ασίας, καθώς η γενοκτονία πραγματοποιήθηκε παράλληλα με γενοκτονίες εις βάρος και άλλων πληθυσμών, δηλαδή των Αρμενίων και των Ασσυρίων.

Το θέμα αυτό είναι πολύ σημαντικό για εμάς τους Έλληνες αλλά και γενικά, διότι οι γενοκτονίες αναφέρονται στα βίαια εγκλήματα που διαπράττονται εις βάρος μιας ομάδας με στόχο το φυσικό αφανισμό της. Η Ποντιακή γενοκτονία έχει οριστεί και αναγνωριστεί από τη Διεθνή Ένωση Μελετητών Γενοκτονιών (IAGS), ενώ έχει τύχει αναγνώρισης και από αρκετές διεθνείς οργανώσεις και φορείς. Επίσης, ψηφίσματα της Γερουσίας των ΗΠΑ κάνουν αναφορά σε γενοκτονία κατά Ελλήνων. Μαθαίνοντας, λοιπόν, οι μαθητές/μαθήτριες για τις γενοκτονίες αποκτούν μία ιστορική γνώση που τους προετοιμάζει να οραματίζονται ένα καλύτερο αύριο το οποίο πρέπει να βασίζεται στις αρχές του διεθνούς δικαίου και στο σεβασμό του άλλου.

Μπορείτε να δείτε το video εδώ:

https://fromsmash.com/Pontioi

Ή

https://we.tl/t-twgXtk2mYF

3o Γενικό Λύκειο Γλυφάδας, Λεωφ.Κύπρου 200, Αργυρούπολη, Αθήνα 
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε